Spletno oglaševanje pri nas in v Evropi
| Članek je bil prebran 1.461 krat.
Slabo!Zadostno!Dobro!Prav dobro!Odlično!

V zadnjem času je veliko govora o tem, kako je spletno oglaševanje prihodnost oglaševanje in kako je na tem področju za v prihodnje moč napovedati nadaljnjo rast. Če so podatki konec maja letošnjega leta, ko so širši javnosti vsako leto na voljo rezultati spletnega oglaševanja v Evropi za preteklo leto, kazali na hitro rast tovrstnega oglaševanja po Evropi, pa pri nas ta trend ni tak. Slovenija na tem področju še vedno caplja nekoliko zadaj.

RačunalnikPodatki raziskave AdEx kažejo, da je v 26 evropskih državah moč zaznati hitro rast spletnega oglaševanja, pri nas pa temu ni tako. Spletno oglaševanje v Evropi torej generalno gledano narašča, pri nas pa kar nekoliko stagnira oziroma celo pada. Gospodarska in posledično oglaševalska kriza tu ne sme obveljati kot dokončni odgovor. Tudi drugih 26 evropskih držav se namreč vsaka na svoj način spoprijemajo z vsakokratnimi razmerami na trgu, toda zdi se, da gre Sloveniji najslabše. Spletno oglaševanje v Evropi torej v nasprotju z našo državo dosega rast tako na »emerging« trgih, kakor tudi na zrelih trgih – tu delež spletnega oglaševanja že presega 20%. V Evropi je spletno oglaševanje, kamor lahko uvrščamo mobilno oglaševanje, zakup na iskalnikih, prikazno oglaševanje, itd., lani beležilo kar 11,5% rast. Slovenija se žal s takšnimi številkami ne more pohvaliti. Trg spletnega oglaševanja naj bi pri nas lani še nekoliko upadel (za slabih 5%). Najslabše je šlo display/prikaznemu oglaševanju, kjer je moč opaziti kar 15% padec.

Za v prihodnje je upati na boljše rezultate. Je pa oglaševanje vsekakor močno vezano na sposobnost neke države, da se pobere, zorganizira in spravi v polni pogon. Dokler bodo v Sloveniji vlade politične razprtije in slabe gospodarske razmere, je za pričakovati, da bomo še naprej capljali nekje zadaj. Spodbudni so podatki za ostalo Evropo – kar četrtina vseh oglaševalskih sredstev (25%) se namreč že namenja za spletno oglaševanje, ki bo v prihodnje vedno bolj ključna figura v oglaševanju nasploh. Upajmo, da bo tudi Slovenija končno dala v višjo prestavo in se priključila rasti spletnega oglaševanja.

© 29. 04. 2024 - minutadozmage. Oglaševanje.